Demo Google Glass voor modebranche

Maandag 11 augustus organiseerde kledingfabrikant The Makers een speciale dag voor haar klanten. Masc was als IT-partner aanwezig om bezoekers te informeren over de impact van nieuwe technologie en gaf een workshop 'Facebook advertising'. We demonstreerden diverse toepassingen van nieuwe technologie als Google Glass, iBeacons en Philips Hue-lampen.

The Makers

The Makers is een fabrikant die maatkleding op topniveau vervaardigt. Masc is als software-ontwikkelaar nauw betrokken bij het bedrijf. Zo hebben we samen een webapp ontwikkeld die het hele bestelproces digitaliseert. Het gevolg is dat The Makers 90% meer maatpakken kan maken, zónder inzet van extra mensen. Lees meer over de webapp voor The Makers.

Google Glass voor retailers modebranche

Veel aanwezigen op The Makers klantendag waren afkomstig uit de retailsector. Masc had daarom demonstratievormen ontwikkeld die in deze sector ingezet kunnen worden. Bezoekers konden met een Google Glass door een demonstratiehoek lopen. Zodra de bezoekers bij een kostuum aankwamen, ontvingen zij in hun gezichtsveld aanvullende informatie over het pak. Bijvoorbeeld een filmpje waarin het betreffende kostuum wordt gedragen door een model. Deze inzet van Glass geeft ook bezoekers aan een winkel een beter beeld van het kostuum als het gedragen wordt. Deze toepassing die in winkels ingezet kan worden maakt gebruik van de unieke iBeacon-technologie

Dhr. Van Gils (rechts) wordt door onze collega Ruben geinstrueerd bij het gebruik van Google Glass

Naast de Google Glass kregen bezoekers van de klantendag ook andere nieuwe technologie te zien, namelijk de Philips Hue lampen. Lampen die in verbinding staan met internet die op elk moment elke willekeurige kleur kunnen aannemen. Leuk voor winkels die de sfeer in hun winkel willen verhogen of de verlichting in hun winkel willen aanpassen op de wens van hun klanten.

Workshop Facebook Advertising

Naast de demonstratie van nieuwe technologie konden bezoekers een workshop van Masc bijwonen. In deze workshop werd uitgelegd hoe Facebook Advertising voor retailers van toegevoegde waarde kan zijn ten opzichte van bestaande advertentiekanalen. Waar met traditionele advertentiekanalen alleen een hele brede doelgroep benaderd kan worden, maakt Facebook Advertising het mogelijk om met een hele specifieke doelgroep in contact te komen. Iets dat goed aansluit bij de klanten van The Makers omdat zij vaak een hele specifieke doelgroep bedienen.

Masc als Google Glass-partner bij evenementen

Met hulp van Masc was The Makers in staat de Google Glass te demonstreren aan haar eigen klanten. Inzet van nieuwe technologie als Google Glass kan dé manier zijn om de presentatie van je bedrijf nog inspirerender te maken. Wil jij met jouw organisatie ook in de picture staan met Google Glass op een evenement?