Google Glass Meetups: de plek voor het delen van kennis

Rob Burow met Google Glass bij het Cross Media CafeWearables (slimme technologie die je kunt dragen), zoals Google Glass en smartwatches waren onderwerp van gesprek tijdens het Cross Media Café in Hilversum op 4 februari. Rob Burow van Masc was, als één van de 30 Glass-bezitters in Nederland, ook van de partij.

Toepassingen van Google Glass

Gesproken werd over toepassingen van Google Glass in journalistiek en sportverslaggeving. De implicaties van gebruik door consumenten kwamen aan bod, net als vragen rondom privacy en acceptatie door een groter publiek. Aan het woord kwamen onder andere Brechtje de Leij, head product development bij Sanoma en Maarten Lens-Fitzgerald, co-founder van Layar. 

Smart watches

Volgens een voorzichtige schatting van GfK zijn in 2013 ruim 4000 smart watches verkocht. Het zijn vooral jongeren die wearable electronics zoals Google Glass interessant vinden, al is het voor consumenten in Europa nog niet mogelijk om Google Glass te kopen. Masc is een van de slechts dertig organisaties in Nederland die een Glass heeft en er experimentele toepassingen voor bedenkt. 
 Cross Media Cafe in Hilversum  Rob Burow bij het Cross Media Cafe met Google Glass op
 Foto's: Marc Janssen (ECP)   

De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten waarbij leden van het iMMovator Cross Media Network in korte tijd worden bijgepraat over een relevante ontwikkeling in het crossmediaveld en waarbinnen ruimte wordt gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken.